
Ez egy Köridő Bajnokság a Forza Motorsport 7 játékban
1. Bajnokság leírása
Minden bajnokság 4 futamból áll.
Minden futam egy hétig tart: magyar idő szerint hétfő 00:00-tól vasárnap 23:59-ig, tehát egy egész heted van megfutni a legjobb köridődet!
Hétfőn reggel már megtalálható az aktuális futam a weboldalunkon.
Ötleteket a következő bajnokságra (4 autó és 4 pálya kombó) Facebook oldalunkon üzenetben küldhettek!
2. Futamok
Nevezni minden futamra kötelező, hogy a rendszerben meg tudjuk adni a köridődet és az érte járó pontokat!
Nevezni egyszeri regisztrációt majd belépést követően tudsz weboldalunkon az adott verseny kiírásánál.
Ahhoz, hogy indulhass NEM SZÜKSÉGES Gold előfizetés!
Nevezési határidő nincs, bármikor beszállhatsz az aktuális futamba!
3. Futam előtti feladataid
Weboldalunkon mindig az adott futamnál fogjátok látni:
- az aktuális futam mikor teljesíthető,
- melyik (és milyen osztályú) autóval,
- melyik pályán és milyen körülmények között (fordított vonalvezetés, napos, esős, éjszakai, stb.)
- milyen feltételekkel (kötelező setup vagy tuning) fogunk menni.
Forza Motorsport 7 játékban:
- SINGLE PLAYER / RIVALS / Class „autó osztály” Time Attack kiválasztása,
- megadott pálya megkeresése.
- A megadott pályára állva „Y” gombbal tudod lekérni a ranglistát, amit „X” gombbal tovább rendezhetsz.
- Bármelyik riválist kiválasztva megnézheted az ismétlését (watch replay), beállíthatod riválisnak (set as rival) vagy szellemautónak (set as training ghost), stb. – ez mind opcionális!
- A ranglistán tudod ellenőrizni, hogy az adott pályán és osztályban van-e már érvényes időd.
- FONTOS: Amennyiben korábban már érvényes időt futottál a kiválasztott pályán az adott osztályban és azt nem fogod tudni megdönteni a futam során, akkor eredményed nem fog felkerülni a ranglistára. Ebben az egy esetben szükség lesz az elért eredményed fényképezésére és küldésére! (lásd 6. pont)
- kiválasztod a megadott pályát,
- majd kiválasztod a megadott autót,
- FONTOS: amennyiben az autó kiválasztását követően az UPGRADE CAR figyelmeztetést kapod, a „RACE ANYWAY” opciót kell választani!
- RIVALS / SETUP oldalon TUNING & UPGRADES beállítása a kiírásban meghatározottak szerint.
- RIVALS / SETUP oldalon ASSISTS menüben a Time Attack mód korlátozásának megfelelően a FRICTION ASSIST beállítása csak „OFF” lehet!
4. A futam
RIVALS / RACE INFO oldalon a „START RACE” opcióval indítható.
Cél: a legjobb tiszta köridő elérése!
Tiszta a köridőd, ha:
- végig a pályán mész,
- vagy a pálya határait maximum 2 kerékkel hagyod csak el,
- és adott körön belül nem alkalmazol visszatekerést.
Koszos lesz a köridőd, ha:
- a pálya határait legalább 3 kerékkel elhagyod,
- vagy adott körön belül visszatekersz,
- továbbá koszos idővel kezded az adott kört, ha azt az előző kör második felében koszoltad össze.
Ha koszos a köridőd, akkor azt az elért időd melletti „!” jelzi.
A futamot bármikor befejezheted a PAUSE MENU „FINISH RACE” opcióját választva.
További opcionális beállítások, akár a futam PAUSE MENU-jéből is beállíthatod:
- A pályahatárok kijelzését az OPTIONS / HUD menüben a TRACK LIMITS „ON”-ra (mindig látható) vagy „PROXIMITY”-re (közel érve bekapcsolva) állításával lehet bekapcsolni. A pályahatárok megjelenítését ugyanebben a menüben egyel lejjebb a TRACK LIMITS STYLE beállításnál választhatod ki: lehet „MARKERS” (jelölő „bóják”) vagy „RIBBON” (folyamatos „szalag”). A jelölők színkódot is kaptak: játék közben pirosra váltva jelzik, hogy hol hagytad el a pályát legalább 3 kerékkel.
- Vezetéskönnyítő rendszerek beállításait az ASSISTS menüben a DRIVING ASSISTS alatt változtathatod meg:
- SUGGESTED LINE (ajánlott pályavonal): tetszőlegesen állítható,
- BRAKING (fékezés): „ABS ON” vagy „ABS OFF” ajánlott,
- STEERING (kormányzás): „NORMAL” vagy „SIMULATION” ajánlott,
- TRACTION CONTROL (kipörgésgátló): „OFF” ajánlott,
- STABILITY CONTROLL (menetstabilizátor): „OFF” ajánlott,
- SHIFTING (sebességváltás): tetszőlegesen állítható,
- DAMAGE, FUEL, & TYRE WEAR (sérülés, üzemanyag használat és gumikopás): „COSMETIC” ajánlott.
5. Pontozás
Futamok pontozása:
Csak a tiszta köridőt elérőket pontozzuk!
Óvás nincs, amit a játék tiszta köridőnek elfogad, azt mi is elfogadjuk!
- Az utolsó helyezett 1 pontot kap,
- a 4. helyezettig +1 pont a különbség a versenyzők között,
- a 3. helyezett +2 pontot kap a 4. helyezetthez képest,
- a 2. helyezett +3 pontot kap a 3. helyezetthez képest,
- az 1. helyezett + 4 pontot kap a 2. helyezetthez képest.
Bajnokság végeredménye:
Egyes versenyzők futamok során szerezett pontjait összeadva alakul ki a bajnokság végeredménye: a játékosokat a megszerzett pontok alapján csökkenő sorrendbe rendezzük, aki a legtöbb pontot szerezte, az nyeri a bajnokságot.
Nem fogadjuk el a tiszta köridődet, ha:
- azt nem a megadott 1 hetes időintervallumban érted el,
- nem a kiírásban meghatározott setupot vagy tuningot használtad.
6. Az elért eredmény fényképezése és küldése!
Erre csak abban az esetben van szükség, ha korábban az aktuális pályán az adott osztályban már érvényes időt futottál és azt nem fogod tudni megdönteni a futam során!
A képet az utolsó körben a rajt- / célvonalon megállva a PAUSE MENU-be kilépve kell elkészítened! (a kép lehet screenshot vagy fotó is)

Az elkészült képeket a weboldalon a futam kiírásánál található feltöltőt használva kell elküldened legkésőbb a vasárnap 23:59-es futamzárást követő hétfőn 12:00 óráig.